fbpx

למה כל תאגיד מסחרי חייב לעסוק באקטואליה ופוליטיקה ולא לפחד?

אתם אחראים על קידום ושיווק מוצר של חברה מסחרית ומחפשים דרך נוספת לשווק את המוצר שלכם. נמאס לכם מפרסומות גנריות, שלטי חוצות ומודעות שעולות הון תועפות. אתם רוצים דרך אפקטיבית לשווק את המוצר שלכם בצורה אורגנית ובריאה, לחדור לתקשורת ולא על ידי קניית זמן אוויר. כדי להקים מערך כזה אתם חייבים לעשות דבר אחד קטן שישנה הכל: אל תחששו מהאקטואליה וסדר היום – להיפך.

בזמן שבישראל מותגים ותאגידים מתרחקים מאקטואליה וחדשות כמו מאש, ברחבי העולם ההיפך הוא הנכון. אחריות תאגידית וקפיצה לתוך לולאת התקשורת היא דבר בסיסי שכל חברה גדולה מקצה לו תקציב דומיננטי ומשרד מלווה. בישראל ניסו חברות רבות להדביק את הטרנד, אך בחוסר הצלחה קיצוני. לכתוב ביחד ננצח, זה לא מיוחד. האחריות התאגידית בישראל גם אם קיימת, היא כמעט ולא אפקטיבית ויחסי הציבור סביבה אינם מתאימים לרוב לרוח המותג והזמן. כעת, בצל המלחמה, המחאה והשיח הפוליטי המקוטב בארץ זה הזמן להביא את הטרנד גם לכאן. תאגיד מסחרי שידע, במקביל למשרד הפרסום השוטף שלו, לנהל גם קמפיין ציבורי יצליח לפרוץ הרבה יותר גבוה במעט מאד תקציב.

תארו לכם שאתם חברה שמוכרת מוצרים לתינוקות. יעלה מליוני שקלים לשכנע בפרסומות מתוכחמות את קהל ההורים שדווקא לכם הכי איכפת מהתינוק שלהם. אתם תנסו לפגוע לרגש או לייצר מסר הומריסטי שיזכרו בכל בית. כל אלה לא יהיו שווים לכם למאבק ציבורי אחד משמעותי אחד שבו, נניח תפעלו על מנת לקדם חוק להחמרת ענישה לגננות מתעללות או עבור חופש לידה גם לאבות. באמצעות מאבק תקשורתי אפקטיבי, שישים אתכם על סדר היום הציבורי בתקשורת המיינסטרים אתם תשכנעו את הקהל שלכם בכוונות יותר מכל פרסומת. 

אם הרכב שאתם משווקים הוא הכי ירוק, לא יעזרו גם אלף פרסומות כמו מאבק סביבתי משמעותי אחד או הצטרפות למאבקים סביבתיים עירוניים. אם אתם מוכרים מוצרים לנשים, פעילות ציבורית הקשורה בזכויות של נשים בהכרח תפנה לקהל היעד שלכן, לכן אל תחששו לתקוף את החלטת הממשלה על ביטול הרשות למעמד האישה או להתייחס לשוויון לנשים בצבא. מותגים לרוב חוששים להיכנס לנקודות המחלוקת, אבל בדיקה מהירה תוכיח לכם שהקהל שלכם ייתן לכם תיעדוף על המדף אם יראה ברכישה הזו גם אקט ערכי.

חברות רבות בישראל מחזיקות משרדי פרסום ויחסי ציבור מצויניים שיודעים לשווק את הסייל האחרון הוא את היוזמה השיווקית החדשה בצורה יוצאת דופן. אבל רבים מהם לא מבינים אקטואליה ולא יודעים לשים אתכם על סדר היום של המאבקים הציבוריים.

בישראל אנחנו נמצאים הרחק מאחור בכל הקשור לפרסום חברתי. חברות עדיין לא הבינו את הפוטנציאל הגלום בתוך התחברות לסדר היום והאקטואליה ויציאה למאבק ציבורי סביבו. בכל העולם זה עובד בהצלחה, בעידן פוליטי, של חדשות בלתי נגמרות מבוקר עד לילה יש הרבה יותר זמן מסך לאקטואליה, ניוז ואירועיים ציבוריים מאשר לפעילות מסחרית בכסף. הפסקת הפרסומת היא 20 דקות, החדשות הן למעלה משעה. בכמה פעולות פשוטות, במכתב, במחאה, בהחלטה אפשר לתת למותג זיהוי מתוחכם במסגרת אורגנית חדשותית. 

פול גז בניוטרל – למה אתם עובדים כל כך קשה אבל לא מצליחים לחדור לתקשורת

למרות שהלו״ז שלכם מלא בזומים ובפגישות, למרות שיצרתם פרויקט חדש שהשקעתם בו הרבה שעות עבודה – למרות שאתם עובדים בלי סוף ועושים דברים מדהימים, הציבור לא מכיר את זה או אתכם. אם אתם מרגישים את ההרגשה ששוב ניסיתם להחדיר את עצמכם או את הנרטיב שלכם לתקשורת ולמרות כל ההשקעה הזאת

קרא עוד >

פול גז בניוטרל – למה אתם עובדים כל כך קשה אבל מרגישים שהדיגיטל שלכם לא אפקטיבי

הפוסטים עולים בסדר קבוע, יש גאנט מוכן מראש, המערכת מתקתקת כמו שעון, ובכל זאת, גלילה קצרה בפרופיל הציבורי של הארגון יראה תמונה לא מספיק טובה – ״לאף אחד לא אכפת ממה שאנחנו עושים״. התוכן לא מגיע למספיק אנשים, אין כמעט לייקים, תגובות נאצה ממלאות את הפוסטים ומשיתופים בכלל אפשר לשכוח.

קרא עוד >